Implementacija novih medija sa ciljem unapređenja percepcije i konstrukcije geometrijskih formi u inženjerskoj edukaciji
Implementation of new media for improving the perception and construction of geometrical forms in engineering education
Abstract
Originalnost metodologije primenjene u ovom radu leži u interdisciplinarnom istraživačkom pristupu, kao i korišc'enju novih tehnologija i medija. Metodologija ovog istraživanja izvedena je iz preklapanja više naučnih oblasti kao što su inženjerstvo, arhitektura, pejzažna arhitektura, prostorni sistemi, nacrtna geometrija i računarska animacija. Istraživački rad je sproveden u različitim domenima inženjerskih i umetničkih studija, tako da ovaj članak povezuje različita stanovišta u rešavanju problema učenja geometrije i njene primjene u arhitekturi, vizuelnim umetnostima i inženjerstvu. Konkretno, ovaj rad istražuje moguc'nosti za primenu vizuelno dinamičkih obrazovnih alata u geometrijskoj edukaciji. Cilj ovog rada je da istraži potencijal vizuelno - digitalnih 3D alata za pojednostavljivanje percepcije geometrijskih formi, kako procesa njihove konstrukcije, tako i njihovih kombinacija. Fokus ovog rada je istraživanju i unapređenju geometrijske edukacije studenata na tehničkim, inženje...rskim i umetničkim fakultetima, koristec'i nove medije i tehnologije. Vizuelni i dinamički, novi medijski alati, pojednostavljuju percepciju geometrijskih formi kao i proces njihove konstrukcije. Interaktivne funkcije multimedijalnih alata omoguc'avaju aktivno i intuitivno učenje, što dovodi do znatno kreativnijeg eksperimentalnog dizajna. Rezultati ovog istraživanja su višestruki i višeslojni i predstavljaju osnovu za dalje istraživanje i razvoj ove teme. Oblasti i naučna polja uključena u ovu vrstu istraživanja su: geometrijska edukacija, eksperimentalni dizajn u arhitekturi i pejzažnoj arhitekturi, primena novih medija, pedagoška teorija i psihološki aspekti učenja.
The originality of this kind of methodology lies both in the interdisciplinary research approach, as well as the use of new technologies and media. The methodology of this research is derived from the overlap (intertwining) of multiple scientific fields such as engineering, architecture, landscape architecture, structural systems, descriptive geometry and computer animation. Research work has been carried out in different domains of engineering studies, so this paper puts together different standpoints in resolving issues of geometry learning and its application in architecture, visual arts and engineering. Specifically, this paper explores the possibilities for the application of visual dynamic educational tools in geometry education. The aim of this paper is to explore the potential of digital 3D visualisation software tools for simplifying the perception of geometric forms and the process of their construction, as well as their combination. The focus of this paper is the exploration... and improvement of students' geometry education at technical, engineering and visual art faculties, through the use of new media and technologies. Visual and dynamic, new media tools, simplify the perception of geometric forms and the process of their construction. The interactive features of multimedia tools enable active and intuitive learning, which results in more creative experimental design. The results of this research are multiple and multilayered, and represent the basis for further research and development of this topic. These areas and scientific fields of interest are: geometry education, experimental design in architecture and landscape architecture, new media application, pedagogical theory and psychological aspects of learning.
Keywords:
vizualizacija / multimedija / inženjerska edukacija / eksperimentalni dizajn / 3D animacija / visualization / multimedia / experimental design / engineering education / 3D animationSource:
Izgradnja, 2018, 72, 11-12, 567-575Publisher:
- Udruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd
Collections
Institution/Community
Šumarski fakultetTY - JOUR AU - Čučaković, Aleksandar AU - Jović, Biljana AU - Teofilović, Nataša AU - Brajković, Jelena PY - 2018 UR - https://omorika.sfb.bg.ac.rs/handle/123456789/902 AB - Originalnost metodologije primenjene u ovom radu leži u interdisciplinarnom istraživačkom pristupu, kao i korišc'enju novih tehnologija i medija. Metodologija ovog istraživanja izvedena je iz preklapanja više naučnih oblasti kao što su inženjerstvo, arhitektura, pejzažna arhitektura, prostorni sistemi, nacrtna geometrija i računarska animacija. Istraživački rad je sproveden u različitim domenima inženjerskih i umetničkih studija, tako da ovaj članak povezuje različita stanovišta u rešavanju problema učenja geometrije i njene primjene u arhitekturi, vizuelnim umetnostima i inženjerstvu. Konkretno, ovaj rad istražuje moguc'nosti za primenu vizuelno dinamičkih obrazovnih alata u geometrijskoj edukaciji. Cilj ovog rada je da istraži potencijal vizuelno - digitalnih 3D alata za pojednostavljivanje percepcije geometrijskih formi, kako procesa njihove konstrukcije, tako i njihovih kombinacija. Fokus ovog rada je istraživanju i unapređenju geometrijske edukacije studenata na tehničkim, inženjerskim i umetničkim fakultetima, koristec'i nove medije i tehnologije. Vizuelni i dinamički, novi medijski alati, pojednostavljuju percepciju geometrijskih formi kao i proces njihove konstrukcije. Interaktivne funkcije multimedijalnih alata omoguc'avaju aktivno i intuitivno učenje, što dovodi do znatno kreativnijeg eksperimentalnog dizajna. Rezultati ovog istraživanja su višestruki i višeslojni i predstavljaju osnovu za dalje istraživanje i razvoj ove teme. Oblasti i naučna polja uključena u ovu vrstu istraživanja su: geometrijska edukacija, eksperimentalni dizajn u arhitekturi i pejzažnoj arhitekturi, primena novih medija, pedagoška teorija i psihološki aspekti učenja. AB - The originality of this kind of methodology lies both in the interdisciplinary research approach, as well as the use of new technologies and media. The methodology of this research is derived from the overlap (intertwining) of multiple scientific fields such as engineering, architecture, landscape architecture, structural systems, descriptive geometry and computer animation. Research work has been carried out in different domains of engineering studies, so this paper puts together different standpoints in resolving issues of geometry learning and its application in architecture, visual arts and engineering. Specifically, this paper explores the possibilities for the application of visual dynamic educational tools in geometry education. The aim of this paper is to explore the potential of digital 3D visualisation software tools for simplifying the perception of geometric forms and the process of their construction, as well as their combination. The focus of this paper is the exploration and improvement of students' geometry education at technical, engineering and visual art faculties, through the use of new media and technologies. Visual and dynamic, new media tools, simplify the perception of geometric forms and the process of their construction. The interactive features of multimedia tools enable active and intuitive learning, which results in more creative experimental design. The results of this research are multiple and multilayered, and represent the basis for further research and development of this topic. These areas and scientific fields of interest are: geometry education, experimental design in architecture and landscape architecture, new media application, pedagogical theory and psychological aspects of learning. PB - Udruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd T2 - Izgradnja T1 - Implementacija novih medija sa ciljem unapređenja percepcije i konstrukcije geometrijskih formi u inženjerskoj edukaciji T1 - Implementation of new media for improving the perception and construction of geometrical forms in engineering education EP - 575 IS - 11-12 SP - 567 VL - 72 UR - conv_53 ER -
@article{ author = "Čučaković, Aleksandar and Jović, Biljana and Teofilović, Nataša and Brajković, Jelena", year = "2018", abstract = "Originalnost metodologije primenjene u ovom radu leži u interdisciplinarnom istraživačkom pristupu, kao i korišc'enju novih tehnologija i medija. Metodologija ovog istraživanja izvedena je iz preklapanja više naučnih oblasti kao što su inženjerstvo, arhitektura, pejzažna arhitektura, prostorni sistemi, nacrtna geometrija i računarska animacija. Istraživački rad je sproveden u različitim domenima inženjerskih i umetničkih studija, tako da ovaj članak povezuje različita stanovišta u rešavanju problema učenja geometrije i njene primjene u arhitekturi, vizuelnim umetnostima i inženjerstvu. Konkretno, ovaj rad istražuje moguc'nosti za primenu vizuelno dinamičkih obrazovnih alata u geometrijskoj edukaciji. Cilj ovog rada je da istraži potencijal vizuelno - digitalnih 3D alata za pojednostavljivanje percepcije geometrijskih formi, kako procesa njihove konstrukcije, tako i njihovih kombinacija. Fokus ovog rada je istraživanju i unapređenju geometrijske edukacije studenata na tehničkim, inženjerskim i umetničkim fakultetima, koristec'i nove medije i tehnologije. Vizuelni i dinamički, novi medijski alati, pojednostavljuju percepciju geometrijskih formi kao i proces njihove konstrukcije. Interaktivne funkcije multimedijalnih alata omoguc'avaju aktivno i intuitivno učenje, što dovodi do znatno kreativnijeg eksperimentalnog dizajna. Rezultati ovog istraživanja su višestruki i višeslojni i predstavljaju osnovu za dalje istraživanje i razvoj ove teme. Oblasti i naučna polja uključena u ovu vrstu istraživanja su: geometrijska edukacija, eksperimentalni dizajn u arhitekturi i pejzažnoj arhitekturi, primena novih medija, pedagoška teorija i psihološki aspekti učenja., The originality of this kind of methodology lies both in the interdisciplinary research approach, as well as the use of new technologies and media. The methodology of this research is derived from the overlap (intertwining) of multiple scientific fields such as engineering, architecture, landscape architecture, structural systems, descriptive geometry and computer animation. Research work has been carried out in different domains of engineering studies, so this paper puts together different standpoints in resolving issues of geometry learning and its application in architecture, visual arts and engineering. Specifically, this paper explores the possibilities for the application of visual dynamic educational tools in geometry education. The aim of this paper is to explore the potential of digital 3D visualisation software tools for simplifying the perception of geometric forms and the process of their construction, as well as their combination. The focus of this paper is the exploration and improvement of students' geometry education at technical, engineering and visual art faculties, through the use of new media and technologies. Visual and dynamic, new media tools, simplify the perception of geometric forms and the process of their construction. The interactive features of multimedia tools enable active and intuitive learning, which results in more creative experimental design. The results of this research are multiple and multilayered, and represent the basis for further research and development of this topic. These areas and scientific fields of interest are: geometry education, experimental design in architecture and landscape architecture, new media application, pedagogical theory and psychological aspects of learning.", publisher = "Udruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd", journal = "Izgradnja", title = "Implementacija novih medija sa ciljem unapređenja percepcije i konstrukcije geometrijskih formi u inženjerskoj edukaciji, Implementation of new media for improving the perception and construction of geometrical forms in engineering education", pages = "575-567", number = "11-12", volume = "72", url = "conv_53" }
Čučaković, A., Jović, B., Teofilović, N.,& Brajković, J.. (2018). Implementacija novih medija sa ciljem unapređenja percepcije i konstrukcije geometrijskih formi u inženjerskoj edukaciji. in Izgradnja Udruženje inženjera građevinarstva, geotehnike, arhitekture i urbanista "Izgradnja", Beograd., 72(11-12), 567-575. conv_53
Čučaković A, Jović B, Teofilović N, Brajković J. Implementacija novih medija sa ciljem unapređenja percepcije i konstrukcije geometrijskih formi u inženjerskoj edukaciji. in Izgradnja. 2018;72(11-12):567-575. conv_53 .
Čučaković, Aleksandar, Jović, Biljana, Teofilović, Nataša, Brajković, Jelena, "Implementacija novih medija sa ciljem unapređenja percepcije i konstrukcije geometrijskih formi u inženjerskoj edukaciji" in Izgradnja, 72, no. 11-12 (2018):567-575, conv_53 .