Приказ основних података о документу

Application of lexical bundles from biotechnical research articles in esp teaching

dc.creatorLazić, Katarina
dc.date.accessioned2024-12-20T13:41:52Z
dc.date.available2024-12-20T13:41:52Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0353-4537
dc.identifier.urihttps://omorika.sfb.bg.ac.rs/handle/123456789/1072
dc.description.abstractOvaj rad predstavlja mogućnost primene listi učestalih leksičkih spojeva koji su se u tekstovima biotehničkih naučnih članaka izvornih govornika engleskog jezika izdvojili kao najučestaliji, kao i to kako bi se ove liste mogli pretočiti u nastavni materijal namenjen neizvornim govornicima koji savlađuju veštinu pisanja naučnih radova na engleskom jeziku u oblasti biotehnike. Učestali leksički spojevi koji se javljaju u svim potkorpusima biotehničkih članaka, odnosno potkorpusu šumarstva, pejzažne arhitekture, ekološkog inženjeringa i prerade drveta ukazuju na one grupe, podgupe tipove ili obrasce ULS čiju bi upotrebu najpre trebalo da savladaju autori biotehničkih članaka, dok nam rezultati klasifikacija i dalje analize daju materijal za pravljenje vežbi koje za cilj imaju savlađivanje njihove upotrebe. Na taj način naše istraživanje prihvata poziv autora studije Chen i Baker (2010), koja apeluje na pedagoge i izdavače da u nastavnim materijalima više koriste automatski izdvojen formulaični jezik.SR
dc.description.abstractThis paper presents the possibility of applying a list of lexical bundles that have been singled out as the most common or typical in the texts of native English speakers. These bundles belong to biotechnical research articles and this study reveals how lists of pedagogically useful lexical bundles could be transferred to teaching materials intended for non-native speakers who aim to master their writing skills for the purpose of writing research papers in English in the field of biotechnology. Lexical bundles occurring in all subcorpora of biotechnical articles, i.e. the subcorpora of forestry, landscape architecture, ecological engineering and wood processing point to those groups of lexical bundles whose proper use should first be adopted by the authors of biotechnical articles, while the results of their classification and further analyses provide materials for exercises which aim to teach their use. In this way, our research responds to the invitation of the study Chen and Baker (2010), which urges pedagogues and publishers to use more results of automated corpus research in teaching.EN
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Šumarski fakultet, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceGlasnik Šumarskog fakulteta
dc.subjectUčestali leksički spojevi (ULS)SR
dc.subjectkorpusna istraživanjaSR
dc.subjectengleski jezik strukeSR
dc.subjectakademsko pisanjeSR
dc.subjectLexical bundles (LB)EN
dc.subjectEnglish for specific purposes (ESP)EN
dc.subjectcorpus researchEN
dc.subjectacademic writingEN
dc.titlePrimena učestalih leksičkih spojeva iz biotehničkih naučnih članaka u nastavi engleskog jezika strukeSR
dc.titleApplication of lexical bundles from biotechnical research articles in esp teachingEN
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY
dc.citation.epage90
dc.citation.issue119
dc.citation.other(119): 77-90
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage77
dc.identifier.doi10.2298/GSF1919077L
dc.identifier.fulltextomorika.sfb.bg.ac.rs/bitstream/id/46/1069.pdf
dc.identifier.rcubconv_479
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу