Primena učestalih leksičkih spojeva iz biotehničkih naučnih članaka u nastavi engleskog jezika struke
Application of lexical bundles from biotechnical research articles in esp teaching
Abstract
Ovaj rad predstavlja mogućnost primene listi učestalih leksičkih spojeva koji su se u tekstovima biotehničkih naučnih članaka izvornih govornika engleskog jezika izdvojili kao najučestaliji, kao i to kako bi se ove liste mogli pretočiti u nastavni materijal namenjen neizvornim govornicima koji savlađuju veštinu pisanja naučnih radova na engleskom jeziku u oblasti biotehnike. Učestali leksički spojevi koji se javljaju u svim potkorpusima biotehničkih članaka, odnosno potkorpusu šumarstva, pejzažne arhitekture, ekološkog inženjeringa i prerade drveta ukazuju na one grupe, podgupe tipove ili obrasce ULS čiju bi upotrebu najpre trebalo da savladaju autori biotehničkih članaka, dok nam rezultati klasifikacija i dalje analize daju materijal za pravljenje vežbi koje za cilj imaju savlađivanje njihove upotrebe. Na taj način naše istraživanje prihvata poziv autora studije Chen i Baker (2010), koja apeluje na pedagoge i izdavače da u nastavnim materijalima više koriste automatski izdvojen formul...aični jezik.
This paper presents the possibility of applying a list of lexical bundles that have been singled out as the most common or typical in the texts of native English speakers. These bundles belong to biotechnical research articles and this study reveals how lists of pedagogically useful lexical bundles could be transferred to teaching materials intended for non-native speakers who aim to master their writing skills for the purpose of writing research papers in English in the field of biotechnology. Lexical bundles occurring in all subcorpora of biotechnical articles, i.e. the subcorpora of forestry, landscape architecture, ecological engineering and wood processing point to those groups of lexical bundles whose proper use should first be adopted by the authors of biotechnical articles, while the results of their classification and further analyses provide materials for exercises which aim to teach their use. In this way, our research responds to the invitation of the study Chen and Baker (...2010), which urges pedagogues and publishers to use more results of automated corpus research in teaching.
Keywords:
Učestali leksički spojevi (ULS) / korpusna istraživanja / engleski jezik struke / akademsko pisanje / Lexical bundles (LB) / English for specific purposes (ESP) / corpus research / academic writingSource:
Glasnik Šumarskog fakulteta, 2019, 119, 77-90Publisher:
- Univerzitet u Beogradu - Šumarski fakultet, Beograd
Collections
Institution/Community
Šumarski fakultetTY - JOUR AU - Lazić, Katarina PY - 2019 UR - https://omorika.sfb.bg.ac.rs/handle/123456789/1072 AB - Ovaj rad predstavlja mogućnost primene listi učestalih leksičkih spojeva koji su se u tekstovima biotehničkih naučnih članaka izvornih govornika engleskog jezika izdvojili kao najučestaliji, kao i to kako bi se ove liste mogli pretočiti u nastavni materijal namenjen neizvornim govornicima koji savlađuju veštinu pisanja naučnih radova na engleskom jeziku u oblasti biotehnike. Učestali leksički spojevi koji se javljaju u svim potkorpusima biotehničkih članaka, odnosno potkorpusu šumarstva, pejzažne arhitekture, ekološkog inženjeringa i prerade drveta ukazuju na one grupe, podgupe tipove ili obrasce ULS čiju bi upotrebu najpre trebalo da savladaju autori biotehničkih članaka, dok nam rezultati klasifikacija i dalje analize daju materijal za pravljenje vežbi koje za cilj imaju savlađivanje njihove upotrebe. Na taj način naše istraživanje prihvata poziv autora studije Chen i Baker (2010), koja apeluje na pedagoge i izdavače da u nastavnim materijalima više koriste automatski izdvojen formulaični jezik. AB - This paper presents the possibility of applying a list of lexical bundles that have been singled out as the most common or typical in the texts of native English speakers. These bundles belong to biotechnical research articles and this study reveals how lists of pedagogically useful lexical bundles could be transferred to teaching materials intended for non-native speakers who aim to master their writing skills for the purpose of writing research papers in English in the field of biotechnology. Lexical bundles occurring in all subcorpora of biotechnical articles, i.e. the subcorpora of forestry, landscape architecture, ecological engineering and wood processing point to those groups of lexical bundles whose proper use should first be adopted by the authors of biotechnical articles, while the results of their classification and further analyses provide materials for exercises which aim to teach their use. In this way, our research responds to the invitation of the study Chen and Baker (2010), which urges pedagogues and publishers to use more results of automated corpus research in teaching. PB - Univerzitet u Beogradu - Šumarski fakultet, Beograd T2 - Glasnik Šumarskog fakulteta T1 - Primena učestalih leksičkih spojeva iz biotehničkih naučnih članaka u nastavi engleskog jezika struke T1 - Application of lexical bundles from biotechnical research articles in esp teaching EP - 90 IS - 119 SP - 77 DO - 10.2298/GSF1919077L UR - conv_479 ER -
@article{ author = "Lazić, Katarina", year = "2019", abstract = "Ovaj rad predstavlja mogućnost primene listi učestalih leksičkih spojeva koji su se u tekstovima biotehničkih naučnih članaka izvornih govornika engleskog jezika izdvojili kao najučestaliji, kao i to kako bi se ove liste mogli pretočiti u nastavni materijal namenjen neizvornim govornicima koji savlađuju veštinu pisanja naučnih radova na engleskom jeziku u oblasti biotehnike. Učestali leksički spojevi koji se javljaju u svim potkorpusima biotehničkih članaka, odnosno potkorpusu šumarstva, pejzažne arhitekture, ekološkog inženjeringa i prerade drveta ukazuju na one grupe, podgupe tipove ili obrasce ULS čiju bi upotrebu najpre trebalo da savladaju autori biotehničkih članaka, dok nam rezultati klasifikacija i dalje analize daju materijal za pravljenje vežbi koje za cilj imaju savlađivanje njihove upotrebe. Na taj način naše istraživanje prihvata poziv autora studije Chen i Baker (2010), koja apeluje na pedagoge i izdavače da u nastavnim materijalima više koriste automatski izdvojen formulaični jezik., This paper presents the possibility of applying a list of lexical bundles that have been singled out as the most common or typical in the texts of native English speakers. These bundles belong to biotechnical research articles and this study reveals how lists of pedagogically useful lexical bundles could be transferred to teaching materials intended for non-native speakers who aim to master their writing skills for the purpose of writing research papers in English in the field of biotechnology. Lexical bundles occurring in all subcorpora of biotechnical articles, i.e. the subcorpora of forestry, landscape architecture, ecological engineering and wood processing point to those groups of lexical bundles whose proper use should first be adopted by the authors of biotechnical articles, while the results of their classification and further analyses provide materials for exercises which aim to teach their use. In this way, our research responds to the invitation of the study Chen and Baker (2010), which urges pedagogues and publishers to use more results of automated corpus research in teaching.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Šumarski fakultet, Beograd", journal = "Glasnik Šumarskog fakulteta", title = "Primena učestalih leksičkih spojeva iz biotehničkih naučnih članaka u nastavi engleskog jezika struke, Application of lexical bundles from biotechnical research articles in esp teaching", pages = "90-77", number = "119", doi = "10.2298/GSF1919077L", url = "conv_479" }
Lazić, K.. (2019). Primena učestalih leksičkih spojeva iz biotehničkih naučnih članaka u nastavi engleskog jezika struke. in Glasnik Šumarskog fakulteta Univerzitet u Beogradu - Šumarski fakultet, Beograd.(119), 77-90. https://doi.org/10.2298/GSF1919077L conv_479
Lazić K. Primena učestalih leksičkih spojeva iz biotehničkih naučnih članaka u nastavi engleskog jezika struke. in Glasnik Šumarskog fakulteta. 2019;(119):77-90. doi:10.2298/GSF1919077L conv_479 .
Lazić, Katarina, "Primena učestalih leksičkih spojeva iz biotehničkih naučnih članaka u nastavi engleskog jezika struke" in Glasnik Šumarskog fakulteta, no. 119 (2019):77-90, https://doi.org/10.2298/GSF1919077L ., conv_479 .