Приказ основних података о документу

Export of non-timber forest products in the context of free movement of goods to the European Union market

dc.creatorKeča, Ljiljana
dc.creatorMarčeta, Milica
dc.creatorMarković, Aleksandar
dc.date.accessioned2024-12-20T13:33:13Z
dc.date.available2024-12-20T13:33:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn0353-4537
dc.identifier.urihttps://omorika.sfb.bg.ac.rs/handle/123456789/987
dc.description.abstractTežnja ka osvajanju inostranih tržišta nameće se kao jedna od polaznih ideja prilikom osnivanja svakog preduzeća. Sa aspekta domaćih preduzeća ciljna tržišta su ona koja se nalaze u okviru Evropske unije (EU), koje postoji i funkcioniše po sistemu "Jedinstvenog tržišta". Ako se posmatra deo koji se odnosi na tržište nedrvnih šumskih proizvoda (NDŠP), može se istaći da tek u poslednjem periodu ono poprima šire razmere i sve više prevazilazli lokalne okvire. U kontekstu globalne orijentacije ka organskim proizvodima, opravdana je težnja domaćih preduzeća u pokušaju da svoje proizvode plasiraju na inostrano, prevashodno evropsko tržište. Predmet rada su: ugovori o osnivanju, konvencije između država članica i sporazumi Unije sa trećim državama i međunarodnim organizacijama, koji imaju jaču pravnu snagu u odnosu na ostale (sekundarne) izvore, kao što su: uredbe, direktive i odluke, kao obavezujući akti, kao i preporuke i mišljenja, kao neobavezujući akti. Cilj rada je da se prikažu i analiziraju funkcije nadležnih institucija i procedure koje prate izvoz proizvoda i dokumentacija neophodna za sprovođenje izvoznog postupka, sa posebnim osvrtom na NDŠP.SR
dc.description.abstractThe tendency to conquer foreign markets emerges as one of the starting ideas when setting up each company. From the point of view of domestic companies, the target markets are those located within the European Union (EU), which exists and operates under the Single Market system. If you look at the part related to non-timber forest products (NTFP), it can be pointed out that in the last period it has become wider and has increasingly gone beyond local limits. In the context of the global orientation towards organic products, the aspiration of domestic companies in trying to place their products to a foreign, primarily European market is justified. The subjects of work are: treaties of establishment, conventions between Member States and Union agreements with third countries and international organizations, which have stronger legal force than other (secondary) sources, such as: regulations, directives and resolutions, as binding acts, as well as recommendations and opinions, as non-binding acts. The aim of this paper is to present and analyze the functions of the competent institutions and procedures that follow the export of products and documentation necessary for the implementation of the export procedure, with special reference to the NTFP.EN
dc.publisherБеоград : Универзитет, Шумарски факултет
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceGlasnik Šumarskog fakulteta
dc.subjecttržišteSR
dc.subjectrobaSR
dc.subjectizvozSR
dc.subjectEvropska UnijaSR
dc.subjectmarketEN
dc.subjectgoodsEN
dc.subjectexportEN
dc.subjectEuropean UnionEN
dc.titleIzvoz u kontekstu slobode kretanja roba na tržište Evropske unije sa posebnim osvrtom na nedrvne šumske proizvodeSR
dc.titleExport of non-timber forest products in the context of free movement of goods to the European Union marketEN
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY
dc.citation.epage78
dc.citation.issue120
dc.citation.other(120): 57-78
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage57
dc.identifier.doi10.2298/GSF1920057K
dc.identifier.fulltextomorika.sfb.bg.ac.rs/bitstream/id/1085/984.pdf
dc.identifier.rcubconv_488
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу