Prednosti upotrebe 3D animacije u geometrijskoj edukaciji
The advantages of using digital 3D animation in geometrical education
Апстракт
U ovom radu je predstavljen je interdisciplinarni pristup upotrebe tehnologija novih medija. Rezultati istraživanja su prikazani kroz metodologiju upotrebe alata multimedije kao i primenu iste u geometrijskoj edukaciji. Metodologija korišćena u ovom radu proizašla je preklapanjem i prožimanjem različitih disciplina, kao što su: arhitektura, prostorni sistemi, nacrtna geometrija i kompjuterska animacija. Multimedijalne geometrijske konstrukcije predstavljaju dinamički vizualni edukativni sadržaj namenjen studentima tehničkih i umetničkih fakulteta. Multimedijalni DVD nosi naziv: "Geometrijska edukacija primenom principa i alata 3D animacije". Geometrijska edukacija omogućava razvoj razumevanja prostora, prostorne percepcije kao i sposobnosti predstavljanja prostornih formi. Crtež nije cilj geometrijske edukacije. Cilj ovog rada je pojednostavljivanje percepcije geometrijskih konstrukcija što je upotrebom metodologije predstavljene u ovom radu sasvim moguće.
New media technologies and interdisciplinary approach is used and represented in this paper. The aspects and research results are shown through the production methodology, multimedia learning tool and the final application in geometrical education. The method we used here is obtained from overlapping of multiple disciplines such as architecture, structural systems, descriptive geometry and computer animation. Geometrical construction is presented on visual dynamic educational device for students of technical and applied arts faculties. Multimedia DVD is named: "Geometrical education by using 3D animation principles and tools". Geometrical education enables development of the understanding and perception of space as well as the ability of spatial representation. Drawing is not the goal of geometrical education. Our aim is to simplify the perception of geometrical construction, and by the method is proposed in this paper it is quite possible.
Кључне речи:
vizualizacija / geometrijska edukacija / 3D softveri / 3D animacija / visualisation / geometrical education / 3d software devices / 3d animationsИзвор:
SAJ - Serbian Architectural Journal, 2017, 9, 1, 65-82Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Arhitektonski fakultet, Beograd i Centar za etiku, pravo i primenjenu filozofiju, Beograd
Финансирање / пројекти:
- Развој и примена научних метода у пројектовању и грађењу високоекономичних конструктивних система применом нових технологија (RS-MESTD-Technological Development (TD or TR)-36008)
Институција/група
Šumarski fakultetTY - JOUR AU - Čučaković, Aleksandar AU - Jović, Biljana PY - 2017 UR - https://omorika.sfb.bg.ac.rs/handle/123456789/816 AB - U ovom radu je predstavljen je interdisciplinarni pristup upotrebe tehnologija novih medija. Rezultati istraživanja su prikazani kroz metodologiju upotrebe alata multimedije kao i primenu iste u geometrijskoj edukaciji. Metodologija korišćena u ovom radu proizašla je preklapanjem i prožimanjem različitih disciplina, kao što su: arhitektura, prostorni sistemi, nacrtna geometrija i kompjuterska animacija. Multimedijalne geometrijske konstrukcije predstavljaju dinamički vizualni edukativni sadržaj namenjen studentima tehničkih i umetničkih fakulteta. Multimedijalni DVD nosi naziv: "Geometrijska edukacija primenom principa i alata 3D animacije". Geometrijska edukacija omogućava razvoj razumevanja prostora, prostorne percepcije kao i sposobnosti predstavljanja prostornih formi. Crtež nije cilj geometrijske edukacije. Cilj ovog rada je pojednostavljivanje percepcije geometrijskih konstrukcija što je upotrebom metodologije predstavljene u ovom radu sasvim moguće. AB - New media technologies and interdisciplinary approach is used and represented in this paper. The aspects and research results are shown through the production methodology, multimedia learning tool and the final application in geometrical education. The method we used here is obtained from overlapping of multiple disciplines such as architecture, structural systems, descriptive geometry and computer animation. Geometrical construction is presented on visual dynamic educational device for students of technical and applied arts faculties. Multimedia DVD is named: "Geometrical education by using 3D animation principles and tools". Geometrical education enables development of the understanding and perception of space as well as the ability of spatial representation. Drawing is not the goal of geometrical education. Our aim is to simplify the perception of geometrical construction, and by the method is proposed in this paper it is quite possible. PB - Univerzitet u Beogradu - Arhitektonski fakultet, Beograd i Centar za etiku, pravo i primenjenu filozofiju, Beograd T2 - SAJ - Serbian Architectural Journal T1 - Prednosti upotrebe 3D animacije u geometrijskoj edukaciji T1 - The advantages of using digital 3D animation in geometrical education EP - 82 IS - 1 SP - 65 VL - 9 DO - 10.5937/SAJ1701065Q UR - conv_786 ER -
@article{ author = "Čučaković, Aleksandar and Jović, Biljana", year = "2017", abstract = "U ovom radu je predstavljen je interdisciplinarni pristup upotrebe tehnologija novih medija. Rezultati istraživanja su prikazani kroz metodologiju upotrebe alata multimedije kao i primenu iste u geometrijskoj edukaciji. Metodologija korišćena u ovom radu proizašla je preklapanjem i prožimanjem različitih disciplina, kao što su: arhitektura, prostorni sistemi, nacrtna geometrija i kompjuterska animacija. Multimedijalne geometrijske konstrukcije predstavljaju dinamički vizualni edukativni sadržaj namenjen studentima tehničkih i umetničkih fakulteta. Multimedijalni DVD nosi naziv: "Geometrijska edukacija primenom principa i alata 3D animacije". Geometrijska edukacija omogućava razvoj razumevanja prostora, prostorne percepcije kao i sposobnosti predstavljanja prostornih formi. Crtež nije cilj geometrijske edukacije. Cilj ovog rada je pojednostavljivanje percepcije geometrijskih konstrukcija što je upotrebom metodologije predstavljene u ovom radu sasvim moguće., New media technologies and interdisciplinary approach is used and represented in this paper. The aspects and research results are shown through the production methodology, multimedia learning tool and the final application in geometrical education. The method we used here is obtained from overlapping of multiple disciplines such as architecture, structural systems, descriptive geometry and computer animation. Geometrical construction is presented on visual dynamic educational device for students of technical and applied arts faculties. Multimedia DVD is named: "Geometrical education by using 3D animation principles and tools". Geometrical education enables development of the understanding and perception of space as well as the ability of spatial representation. Drawing is not the goal of geometrical education. Our aim is to simplify the perception of geometrical construction, and by the method is proposed in this paper it is quite possible.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Arhitektonski fakultet, Beograd i Centar za etiku, pravo i primenjenu filozofiju, Beograd", journal = "SAJ - Serbian Architectural Journal", title = "Prednosti upotrebe 3D animacije u geometrijskoj edukaciji, The advantages of using digital 3D animation in geometrical education", pages = "82-65", number = "1", volume = "9", doi = "10.5937/SAJ1701065Q", url = "conv_786" }
Čučaković, A.,& Jović, B.. (2017). Prednosti upotrebe 3D animacije u geometrijskoj edukaciji. in SAJ - Serbian Architectural Journal Univerzitet u Beogradu - Arhitektonski fakultet, Beograd i Centar za etiku, pravo i primenjenu filozofiju, Beograd., 9(1), 65-82. https://doi.org/10.5937/SAJ1701065Q conv_786
Čučaković A, Jović B. Prednosti upotrebe 3D animacije u geometrijskoj edukaciji. in SAJ - Serbian Architectural Journal. 2017;9(1):65-82. doi:10.5937/SAJ1701065Q conv_786 .
Čučaković, Aleksandar, Jović, Biljana, "Prednosti upotrebe 3D animacije u geometrijskoj edukaciji" in SAJ - Serbian Architectural Journal, 9, no. 1 (2017):65-82, https://doi.org/10.5937/SAJ1701065Q ., conv_786 .