Analiza elemenata marketing miksa nedrvnih šumskih proizvoda u oblasti centralne Srbije
Analysis of marketing mix elements of non-wood forest products in central Serbia

2010
Preuzimanje 🢃
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
U skladu sa promenama ciljeva gazdovanja šumama, uzrokovanim socio-ekonomskim razvojem, u porastu je tražnja za kvalitetnim proizvodima biološkog porekla. Iako se nedrvni šumski proizvodi (NDŠP) sakupljaju i koriste generacijama, tek poslednjih decenija uočen je njihov značaj. Cilj rada je analiza marketinških strategija preduzeća koja se bave preradom i distribucijom NDŠP na području centralnog dela Srbije. Zbog specifičnosti i sveobuhvatnosti problematike, primenjene su različite opšte i posebne metode i tehnike istraživanja, a koje se koriste u istraživanju elemenata marketinga. A'WOT analiza primenjena je u cilju kvalitetnijeg tumačenja rezultata SWOT analize. Anketa je sprovedena među malim i srednjim preduzećima, koja se bave preradom i plasmanom NDŠP, na teritoriji centralne Srbije. Istraživanjem su obuhvaćeni najznačajniji finalni proizvodi, njihove cene, vidovi promocije i struktura kanala distribucije.
Demand for high-quality products of biological origin has been increasing, in accordance with changes in objectives of forest management, which are caused by socio-economic development. Although non-wood forest products (NWFPs) have been collected and used for generations, only in recent decades their importance has been recognized. The aim of this paper is to analyze marketing strategies of companies involved in processing and distribution of NWFPs. Due to the specificity and comprehensiveness of the problem, the various general and specific methods and techniques, which are used in the study of marketing elements, have been applied. A'WOT analysis was applied in order to better interpret results of SWOT analysis. The survey was conducted among small and medium enterprises dealing with NWFPs in central Serbia. Conducted research determined the most important final products, prices, types of promotion and structure of distribution channel.
Ključne reči:
nedrvni šumski proizvodi / marketing / mala i srednja preduzeća / centralna Srbija / small and medium enterprises / non-wood forest products / marketing / central SerbiaIzvor:
Glasnik Šumarskog fakulteta, 2010, 102, 83-100Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Šumarski fakultet, Beograd
Finansiranje / projekti:
- Projekat Ministarstva nauke Republike Srbije, br. 20033: Tehnologija proizvodnje i sadnje namenskog sadnog materijala u pošumljavanju degradiranih terena
Institucija/grupa
Šumarski fakultetTY - JOUR AU - Nedeljković, Jelena AU - Keča, Ljiljana PY - 2010 UR - https://omorika.sfb.bg.ac.rs/handle/123456789/344 AB - U skladu sa promenama ciljeva gazdovanja šumama, uzrokovanim socio-ekonomskim razvojem, u porastu je tražnja za kvalitetnim proizvodima biološkog porekla. Iako se nedrvni šumski proizvodi (NDŠP) sakupljaju i koriste generacijama, tek poslednjih decenija uočen je njihov značaj. Cilj rada je analiza marketinških strategija preduzeća koja se bave preradom i distribucijom NDŠP na području centralnog dela Srbije. Zbog specifičnosti i sveobuhvatnosti problematike, primenjene su različite opšte i posebne metode i tehnike istraživanja, a koje se koriste u istraživanju elemenata marketinga. A'WOT analiza primenjena je u cilju kvalitetnijeg tumačenja rezultata SWOT analize. Anketa je sprovedena među malim i srednjim preduzećima, koja se bave preradom i plasmanom NDŠP, na teritoriji centralne Srbije. Istraživanjem su obuhvaćeni najznačajniji finalni proizvodi, njihove cene, vidovi promocije i struktura kanala distribucije. AB - Demand for high-quality products of biological origin has been increasing, in accordance with changes in objectives of forest management, which are caused by socio-economic development. Although non-wood forest products (NWFPs) have been collected and used for generations, only in recent decades their importance has been recognized. The aim of this paper is to analyze marketing strategies of companies involved in processing and distribution of NWFPs. Due to the specificity and comprehensiveness of the problem, the various general and specific methods and techniques, which are used in the study of marketing elements, have been applied. A'WOT analysis was applied in order to better interpret results of SWOT analysis. The survey was conducted among small and medium enterprises dealing with NWFPs in central Serbia. Conducted research determined the most important final products, prices, types of promotion and structure of distribution channel. PB - Univerzitet u Beogradu - Šumarski fakultet, Beograd T2 - Glasnik Šumarskog fakulteta T1 - Analiza elemenata marketing miksa nedrvnih šumskih proizvoda u oblasti centralne Srbije T1 - Analysis of marketing mix elements of non-wood forest products in central Serbia EP - 100 IS - 102 SP - 83 DO - 10.2298/GSF1002083N UR - conv_328 ER -
@article{ author = "Nedeljković, Jelena and Keča, Ljiljana", year = "2010", abstract = "U skladu sa promenama ciljeva gazdovanja šumama, uzrokovanim socio-ekonomskim razvojem, u porastu je tražnja za kvalitetnim proizvodima biološkog porekla. Iako se nedrvni šumski proizvodi (NDŠP) sakupljaju i koriste generacijama, tek poslednjih decenija uočen je njihov značaj. Cilj rada je analiza marketinških strategija preduzeća koja se bave preradom i distribucijom NDŠP na području centralnog dela Srbije. Zbog specifičnosti i sveobuhvatnosti problematike, primenjene su različite opšte i posebne metode i tehnike istraživanja, a koje se koriste u istraživanju elemenata marketinga. A'WOT analiza primenjena je u cilju kvalitetnijeg tumačenja rezultata SWOT analize. Anketa je sprovedena među malim i srednjim preduzećima, koja se bave preradom i plasmanom NDŠP, na teritoriji centralne Srbije. Istraživanjem su obuhvaćeni najznačajniji finalni proizvodi, njihove cene, vidovi promocije i struktura kanala distribucije., Demand for high-quality products of biological origin has been increasing, in accordance with changes in objectives of forest management, which are caused by socio-economic development. Although non-wood forest products (NWFPs) have been collected and used for generations, only in recent decades their importance has been recognized. The aim of this paper is to analyze marketing strategies of companies involved in processing and distribution of NWFPs. Due to the specificity and comprehensiveness of the problem, the various general and specific methods and techniques, which are used in the study of marketing elements, have been applied. A'WOT analysis was applied in order to better interpret results of SWOT analysis. The survey was conducted among small and medium enterprises dealing with NWFPs in central Serbia. Conducted research determined the most important final products, prices, types of promotion and structure of distribution channel.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Šumarski fakultet, Beograd", journal = "Glasnik Šumarskog fakulteta", title = "Analiza elemenata marketing miksa nedrvnih šumskih proizvoda u oblasti centralne Srbije, Analysis of marketing mix elements of non-wood forest products in central Serbia", pages = "100-83", number = "102", doi = "10.2298/GSF1002083N", url = "conv_328" }
Nedeljković, J.,& Keča, L.. (2010). Analiza elemenata marketing miksa nedrvnih šumskih proizvoda u oblasti centralne Srbije. in Glasnik Šumarskog fakulteta Univerzitet u Beogradu - Šumarski fakultet, Beograd.(102), 83-100. https://doi.org/10.2298/GSF1002083N conv_328
Nedeljković J, Keča L. Analiza elemenata marketing miksa nedrvnih šumskih proizvoda u oblasti centralne Srbije. in Glasnik Šumarskog fakulteta. 2010;(102):83-100. doi:10.2298/GSF1002083N conv_328 .
Nedeljković, Jelena, Keča, Ljiljana, "Analiza elemenata marketing miksa nedrvnih šumskih proizvoda u oblasti centralne Srbije" in Glasnik Šumarskog fakulteta, no. 102 (2010):83-100, https://doi.org/10.2298/GSF1002083N ., conv_328 .