Marketing nedrvnih šumskih proizvoda - studija slučaja preduzeća za preradu šumskih pečuraka
Marketing of non-wood forest products: Case study of the enterprise for forest mushroom processing

2009
Preuzimanje 🢃
Članak u časopisu (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Pod uticajem nastalih klimatskih promena sve je jasnije da šumarska struka treba snažnije da se osloni na multifunkcionalni karakter resursa kojim gazduje. Uz drvo, tu je niz nedrvnih proizvoda i usluga koje šuma pruža. Nedrvne šumske proizvode i usluge čine razni plodovi šumskog drveća i grmlja, gljive, razni predmeti izrađeni od nedrvnog materijala, te posebno socijalne usluge šuma, kao što su rekreacija, turizam, lov, fotolov i sl. U radu je prikazana marketinška analiza na primeru preduzeća koje se bavi otkupom, preradom i prodajom divljih pečuraka i proizvoda od pečuraka, a korišćen je savremeni metodološki pristup koji je zastupljen u sličnim istraživanjima.
Under the impact of climate changes it is increasingly obvious that forestry should rely more strongly on the multifunctional character of the managed resources. In addition to wood, there is a series of nonwood products and services offered by forests. Nonwood forest products and services consist of various fruits of forest trees and shrubs, mushrooms, various objects made of nonwood material, and especially forest social services, such as recreation, tourism, hunting, photosafari, etc. This paper presents a marketing analysis on the example of the enterprise dealing with the purchase, processing and sale of wild mushrooms and products made of mushrooms. The study applies a modern methodological approach implemented in similar researches.
Ključne reči:
SWOT analiza / studija slučaja / pečurke / nedrvni šumski proizvodi / marketingmiks / 'benchmarking' / SWOT analysis / nonwood forest products / mushrooms / marketingmix / case study / benchmarkingIzvor:
Glasnik Šumarskog fakulteta, 2009, 100, 111-128Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Šumarski fakultet, Beograd
Institucija/grupa
Šumarski fakultetTY - JOUR AU - Keča, Ljiljana AU - Ranković, Nenad AU - Radosavljević, Tomislav PY - 2009 UR - https://omorika.sfb.bg.ac.rs/handle/123456789/258 AB - Pod uticajem nastalih klimatskih promena sve je jasnije da šumarska struka treba snažnije da se osloni na multifunkcionalni karakter resursa kojim gazduje. Uz drvo, tu je niz nedrvnih proizvoda i usluga koje šuma pruža. Nedrvne šumske proizvode i usluge čine razni plodovi šumskog drveća i grmlja, gljive, razni predmeti izrađeni od nedrvnog materijala, te posebno socijalne usluge šuma, kao što su rekreacija, turizam, lov, fotolov i sl. U radu je prikazana marketinška analiza na primeru preduzeća koje se bavi otkupom, preradom i prodajom divljih pečuraka i proizvoda od pečuraka, a korišćen je savremeni metodološki pristup koji je zastupljen u sličnim istraživanjima. AB - Under the impact of climate changes it is increasingly obvious that forestry should rely more strongly on the multifunctional character of the managed resources. In addition to wood, there is a series of nonwood products and services offered by forests. Nonwood forest products and services consist of various fruits of forest trees and shrubs, mushrooms, various objects made of nonwood material, and especially forest social services, such as recreation, tourism, hunting, photosafari, etc. This paper presents a marketing analysis on the example of the enterprise dealing with the purchase, processing and sale of wild mushrooms and products made of mushrooms. The study applies a modern methodological approach implemented in similar researches. PB - Univerzitet u Beogradu - Šumarski fakultet, Beograd T2 - Glasnik Šumarskog fakulteta T1 - Marketing nedrvnih šumskih proizvoda - studija slučaja preduzeća za preradu šumskih pečuraka T1 - Marketing of non-wood forest products: Case study of the enterprise for forest mushroom processing EP - 128 IS - 100 SP - 111 DO - 10.2298/GSF0900111K UR - conv_294 ER -
@article{ author = "Keča, Ljiljana and Ranković, Nenad and Radosavljević, Tomislav", year = "2009", abstract = "Pod uticajem nastalih klimatskih promena sve je jasnije da šumarska struka treba snažnije da se osloni na multifunkcionalni karakter resursa kojim gazduje. Uz drvo, tu je niz nedrvnih proizvoda i usluga koje šuma pruža. Nedrvne šumske proizvode i usluge čine razni plodovi šumskog drveća i grmlja, gljive, razni predmeti izrađeni od nedrvnog materijala, te posebno socijalne usluge šuma, kao što su rekreacija, turizam, lov, fotolov i sl. U radu je prikazana marketinška analiza na primeru preduzeća koje se bavi otkupom, preradom i prodajom divljih pečuraka i proizvoda od pečuraka, a korišćen je savremeni metodološki pristup koji je zastupljen u sličnim istraživanjima., Under the impact of climate changes it is increasingly obvious that forestry should rely more strongly on the multifunctional character of the managed resources. In addition to wood, there is a series of nonwood products and services offered by forests. Nonwood forest products and services consist of various fruits of forest trees and shrubs, mushrooms, various objects made of nonwood material, and especially forest social services, such as recreation, tourism, hunting, photosafari, etc. This paper presents a marketing analysis on the example of the enterprise dealing with the purchase, processing and sale of wild mushrooms and products made of mushrooms. The study applies a modern methodological approach implemented in similar researches.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Šumarski fakultet, Beograd", journal = "Glasnik Šumarskog fakulteta", title = "Marketing nedrvnih šumskih proizvoda - studija slučaja preduzeća za preradu šumskih pečuraka, Marketing of non-wood forest products: Case study of the enterprise for forest mushroom processing", pages = "128-111", number = "100", doi = "10.2298/GSF0900111K", url = "conv_294" }
Keča, L., Ranković, N.,& Radosavljević, T.. (2009). Marketing nedrvnih šumskih proizvoda - studija slučaja preduzeća za preradu šumskih pečuraka. in Glasnik Šumarskog fakulteta Univerzitet u Beogradu - Šumarski fakultet, Beograd.(100), 111-128. https://doi.org/10.2298/GSF0900111K conv_294
Keča L, Ranković N, Radosavljević T. Marketing nedrvnih šumskih proizvoda - studija slučaja preduzeća za preradu šumskih pečuraka. in Glasnik Šumarskog fakulteta. 2009;(100):111-128. doi:10.2298/GSF0900111K conv_294 .
Keča, Ljiljana, Ranković, Nenad, Radosavljević, Tomislav, "Marketing nedrvnih šumskih proizvoda - studija slučaja preduzeća za preradu šumskih pečuraka" in Glasnik Šumarskog fakulteta, no. 100 (2009):111-128, https://doi.org/10.2298/GSF0900111K ., conv_294 .