Značaj i uloga mreže pešačkih prostora u generisanju kompetitivnog identiteta grada
The importance and role of pedestrian space network i generating the competitive identity of city

2013
Preuzimanje 🢃
Autori
Vukmirović, Milena
Ostala autorstva
Stupar, AleksandraVaništa-Lazarević, Eva
Vujović, Sreten
Doktorska teza (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Svoj karakter grad predstavlja putem urbanog marketinga, odnosno marketinga mesta, koristeći se njihovim instrumentima, što je jedna od najznačajnijih delatnosti lokalne uprave u okviru razvojnog procesa. Kao jedan od marketinških instrumenata koji se koristi jeste komunikacija ostvarena putem proizvoda nastalih u različitim dizajnerskim procesima, gde se svrstavaju i proizvodi urbanog dizajna. Elementi koji se uočavaju u komunikaciji grada mogu biti fizički činitelji njegovog prostornog okvira, među kojima i pešački prostor. Imidž grada predstavlja stav ili doživljaj publike koji se zasniva na realizovanom stanju, a ne na prezentovanju dobrih namera i plasiranju atraktivnih propagandnih poruka. Tako određen pojam daje mogućnost da se analizom aktuelnog kvaliteta mreže pešačkih prostora može utvrditi nivo društvene odgovornosti lokalne uprave, što utiče na formiranje stavova publike, pa samim tim i imidža određenog grada. Pored toga uočavanjem značaja mreže pešačkih prostora u kreiranj...u, negovanju i unapređenju kompetitivnog identiteta grada osvetljava se polje konkretne primene rezultata istraživanja u strateškom odlučivanju i planiranju. Provera utvrđenog odnosa rađena je na primerima mreže pešačkih prostora u centru pet evropskih gradova koji su izdvojeni kao relevantni predstavnici različitih kategorija gradova utvrđenim na osnovu ESPON kategorizacije. Na osnovu njih formirani su modeli, kao i preporuke i smernice unapređenja i širenja mreže peščakih prostora. Poseban doprinos ostvaren je i u vidu utvrđivanja preporuka i smernica za unapređenje mreže peščakih prostora centra Beograda.
City represents its character through urban/place marketing by using their tools, which is one of the most important activities of local government in its development process. Communication, as one of the marketing tools, is achieved through the products made in the variety of design processes, where urban design is also classified. Elements that are relevant in the communication of the city can be physical factors of its environment, including the pedestrian space. The image of the city represents opinion or experience of the audience/users, based not on the good intentions or marketing attractive commercial messages, but rather on the real situation. This concept provides an opportunity for the analysis of the actual pedestrian space network’s quality. In this way, the level of social responsibility of local government can be determined, which influence the creation of certain audience/users attitudes, as well as the image of the city. Furthermore, the importance of pedestrian spaces... network in creating, fostering and improving the competitive identity of the city represents the specific field of application of the research results in the strategic decision-making and planning. The validation of the determined relation was made on the examples of pedestrian space networks of five European cities, which were singled out as the relevant representatives of different categories set out by ESPON. Based on the results of these five case studies, the models were created, as well as recommendations and guidelines for improving pedestrian space network in the Belgrade center.
Izvor:
2013Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu, Arhitektonski fakultet
Finansiranje / projekti:
- Modernizacija zapadnog Balkana (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-177009)
URI
https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/1986http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=464
https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:6317/bdef:Content/download
http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=43934991
https://omorika.sfb.bg.ac.rs/handle/123456789/10
Kolekcije
Institucija/grupa
Šumarski fakultetTY - THES AU - Vukmirović, Milena PY - 2013 UR - https://nardus.mpn.gov.rs/handle/123456789/1986 UR - http://eteze.bg.ac.rs/application/showtheses?thesesId=464 UR - https://fedorabg.bg.ac.rs/fedora/get/o:6317/bdef:Content/download UR - http://vbs.rs/scripts/cobiss?command=DISPLAY&base=70036&RID=43934991 UR - https://omorika.sfb.bg.ac.rs/handle/123456789/10 AB - Svoj karakter grad predstavlja putem urbanog marketinga, odnosno marketinga mesta, koristeći se njihovim instrumentima, što je jedna od najznačajnijih delatnosti lokalne uprave u okviru razvojnog procesa. Kao jedan od marketinških instrumenata koji se koristi jeste komunikacija ostvarena putem proizvoda nastalih u različitim dizajnerskim procesima, gde se svrstavaju i proizvodi urbanog dizajna. Elementi koji se uočavaju u komunikaciji grada mogu biti fizički činitelji njegovog prostornog okvira, među kojima i pešački prostor. Imidž grada predstavlja stav ili doživljaj publike koji se zasniva na realizovanom stanju, a ne na prezentovanju dobrih namera i plasiranju atraktivnih propagandnih poruka. Tako određen pojam daje mogućnost da se analizom aktuelnog kvaliteta mreže pešačkih prostora može utvrditi nivo društvene odgovornosti lokalne uprave, što utiče na formiranje stavova publike, pa samim tim i imidža određenog grada. Pored toga uočavanjem značaja mreže pešačkih prostora u kreiranju, negovanju i unapređenju kompetitivnog identiteta grada osvetljava se polje konkretne primene rezultata istraživanja u strateškom odlučivanju i planiranju. Provera utvrđenog odnosa rađena je na primerima mreže pešačkih prostora u centru pet evropskih gradova koji su izdvojeni kao relevantni predstavnici različitih kategorija gradova utvrđenim na osnovu ESPON kategorizacije. Na osnovu njih formirani su modeli, kao i preporuke i smernice unapređenja i širenja mreže peščakih prostora. Poseban doprinos ostvaren je i u vidu utvrđivanja preporuka i smernica za unapređenje mreže peščakih prostora centra Beograda. AB - City represents its character through urban/place marketing by using their tools, which is one of the most important activities of local government in its development process. Communication, as one of the marketing tools, is achieved through the products made in the variety of design processes, where urban design is also classified. Elements that are relevant in the communication of the city can be physical factors of its environment, including the pedestrian space. The image of the city represents opinion or experience of the audience/users, based not on the good intentions or marketing attractive commercial messages, but rather on the real situation. This concept provides an opportunity for the analysis of the actual pedestrian space network’s quality. In this way, the level of social responsibility of local government can be determined, which influence the creation of certain audience/users attitudes, as well as the image of the city. Furthermore, the importance of pedestrian spaces network in creating, fostering and improving the competitive identity of the city represents the specific field of application of the research results in the strategic decision-making and planning. The validation of the determined relation was made on the examples of pedestrian space networks of five European cities, which were singled out as the relevant representatives of different categories set out by ESPON. Based on the results of these five case studies, the models were created, as well as recommendations and guidelines for improving pedestrian space network in the Belgrade center. PB - Univerzitet u Beogradu, Arhitektonski fakultet T1 - Značaj i uloga mreže pešačkih prostora u generisanju kompetitivnog identiteta grada T1 - The importance and role of pedestrian space network i generating the competitive identity of city UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_1986 UR - t-53 ER -
@phdthesis{ author = "Vukmirović, Milena", year = "2013", abstract = "Svoj karakter grad predstavlja putem urbanog marketinga, odnosno marketinga mesta, koristeći se njihovim instrumentima, što je jedna od najznačajnijih delatnosti lokalne uprave u okviru razvojnog procesa. Kao jedan od marketinških instrumenata koji se koristi jeste komunikacija ostvarena putem proizvoda nastalih u različitim dizajnerskim procesima, gde se svrstavaju i proizvodi urbanog dizajna. Elementi koji se uočavaju u komunikaciji grada mogu biti fizički činitelji njegovog prostornog okvira, među kojima i pešački prostor. Imidž grada predstavlja stav ili doživljaj publike koji se zasniva na realizovanom stanju, a ne na prezentovanju dobrih namera i plasiranju atraktivnih propagandnih poruka. Tako određen pojam daje mogućnost da se analizom aktuelnog kvaliteta mreže pešačkih prostora može utvrditi nivo društvene odgovornosti lokalne uprave, što utiče na formiranje stavova publike, pa samim tim i imidža određenog grada. Pored toga uočavanjem značaja mreže pešačkih prostora u kreiranju, negovanju i unapređenju kompetitivnog identiteta grada osvetljava se polje konkretne primene rezultata istraživanja u strateškom odlučivanju i planiranju. Provera utvrđenog odnosa rađena je na primerima mreže pešačkih prostora u centru pet evropskih gradova koji su izdvojeni kao relevantni predstavnici različitih kategorija gradova utvrđenim na osnovu ESPON kategorizacije. Na osnovu njih formirani su modeli, kao i preporuke i smernice unapređenja i širenja mreže peščakih prostora. Poseban doprinos ostvaren je i u vidu utvrđivanja preporuka i smernica za unapređenje mreže peščakih prostora centra Beograda., City represents its character through urban/place marketing by using their tools, which is one of the most important activities of local government in its development process. Communication, as one of the marketing tools, is achieved through the products made in the variety of design processes, where urban design is also classified. Elements that are relevant in the communication of the city can be physical factors of its environment, including the pedestrian space. The image of the city represents opinion or experience of the audience/users, based not on the good intentions or marketing attractive commercial messages, but rather on the real situation. This concept provides an opportunity for the analysis of the actual pedestrian space network’s quality. In this way, the level of social responsibility of local government can be determined, which influence the creation of certain audience/users attitudes, as well as the image of the city. Furthermore, the importance of pedestrian spaces network in creating, fostering and improving the competitive identity of the city represents the specific field of application of the research results in the strategic decision-making and planning. The validation of the determined relation was made on the examples of pedestrian space networks of five European cities, which were singled out as the relevant representatives of different categories set out by ESPON. Based on the results of these five case studies, the models were created, as well as recommendations and guidelines for improving pedestrian space network in the Belgrade center.", publisher = "Univerzitet u Beogradu, Arhitektonski fakultet", title = "Značaj i uloga mreže pešačkih prostora u generisanju kompetitivnog identiteta grada, The importance and role of pedestrian space network i generating the competitive identity of city", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_1986, t-53" }
Vukmirović, M.. (2013). Značaj i uloga mreže pešačkih prostora u generisanju kompetitivnog identiteta grada. Univerzitet u Beogradu, Arhitektonski fakultet.. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_1986
Vukmirović M. Značaj i uloga mreže pešačkih prostora u generisanju kompetitivnog identiteta grada. 2013;. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_1986 .
Vukmirović, Milena, "Značaj i uloga mreže pešačkih prostora u generisanju kompetitivnog identiteta grada" (2013), https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_nardus_1986 .